قابلیت های دوربین گوشی شیائومی چیست؟
وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 48
:: باردید دیروز : 100
:: بازدید هفته : 149
:: بازدید ماه : 148
:: بازدید سال : 417
:: بازدید کلی : 1319
قابلیت های دوربین گوشی شیائومی چیست؟

Xiaomi Mi 11 Ultra review: creeping closer to a 1-inch camera sensor Digita...

این روزها که عکاسی با موبایل به یک سبک تبدیل شده است و گوشی های هوشمند به کیفیت دوربین های حرفه ای نزدیک می شوند، ممکن است بسیاری از کاربران در مورد گزینه های موجود در دوربین گوشی های هوشمند کنجکاو باشند و ندانند که این همه گزینه در دوربین چه کاربردی دارد. و تا چه حد می توان کیفیت عکاسی با موبایل را در شرایط نوری مختلف افزایش داد؟ این بار ما در تیم تخصصی 19 محصولی به بررسی دقیق و جامع تنظیمات دوربین گوشی شیائومی می پردازیم و ترفندهای عکاسی با گوشی شیائومی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بهترین عملکرد را از دوربین گوشی خود بگیرید در ادامه با وبلاگ من و تو همراه باشید.

چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را افزایش دهیم؟

وقتی وارد پنل دوربین می شویم با مجموعه ای از گزینه ها در پایین و تعدادی گزینه مختلف در بالای پنل مواجه می شویم، اما چگونه می توان کیفیت دوربین گوشی شیائومی را ارتقا داد؟ فقط باید نحوه استفاده از نرم افزار دوربین و ویژگی های آن را بدانید. در پایین دکمه شاتر می توانید تغییر دوربین از اصلی به سلفی یا برعکس و دسترسی سریع به عکس های گرفته شده در گالری را مشاهده کنید. در حالت عکاسی معمولی 3 نقطه ریز کمی بالای گزینه ها دیده می شود که دارای 2 حالت زوم پیش فرض هستند. با ضربه زدن بر روی نقطه وسط، پنل زوم باز می شود و می توانید با بزرگنمایی عکس یا سوژه خود را ضبط کنید.

در منوی بالا 6 مورد را مشاهده می کنید که با بازکردن گزینه 3 خطی که مشاهده می کنید امکانات زیادی به شما داده می شود مثلا می توانید فرمت عکس را برای استفاده در شبکه های اجتماعی مختلف انتخاب کنید تا مواجه نشوید. هر مشکلی همچنین تایمر 3، 5 و 10 ثانیه ای برای عکاسی در نظر گرفته شده است که در تصویر مشخص است. حالتی به نام «صاف» در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی وجود دارد که با کشیدن یک خط در تصویر کار می کند و مانند یک خط کش به شما کمک می کند هنگام عکس گرفتن، دوربین را متعادل و صاف کنید. گزینه بعدی نشان دادن خطوط جدول است که برای عکاسان مبتدی یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن سوژه در جای مناسب دوربین است و با جدولی که می کشد به شما کمک می کند تا قوانین عکاسی را رعایت کنید. . گزینه فیلم فریم همان فرمت عکس است که قبلا توضیح دادیم و با زدن روی آن گزینه هایی برای تعیین اندازه و فرمت تصویر در تست شما قرار می گیرد.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

می توانید یک سری از گزینه ها را در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی فعال یا غیرفعال کنید. مثلا مدل گوشی که روی تصویر نوشته شده را هنگام عکس گرفتن غیرفعال کنید. اسکن کدهای QR، تنظیم نحوه فعال سازی فوکوس و تنظیم دکمه های موشک صدا برای گرفتن عکس یا فیلم، ذخیره عکس با کیفیت های مختلف و تنظیماتی از این دست در این پنل قابل تغییر است و می توانید آن را شخصی سازی کنید. فراموش نکنید که دوربین گوشی شیائومی را در بهترین حالت قرار دهید و با توجه به سلیقه شما می تواند کمک زیادی به خروجی بگیرد.

آموزش عکاسی با گوشی شیائومی با لنز ماکرو

ماکرو در واقع یکی از لنزهای تعبیه شده در اکثر گوشی های شیائومی و یکی از حالت های عکاسی است که اگر گوشی شما مجهز به این سنسور باشد برای عکس گرفتن از اجسام کوچک و نزدیک بسیار مفید است و کامل ترین جزئیات را ثبت می کند، اما فراموش نکن این کار را نکن اگر می خواهید یک عکس با کیفیت خوب داشته باشید، باید فاصله مناسب از سوژه را که حدود 5 تا 7 سانتی متر است پیدا کنید و با ضربه زدن روی صفحه، فوکوس را تنظیم کنید، در غیر این صورت با یک عکس تار و بی کیفیت مواجه خواهید شد.

Tilt Shift و Time Burst در تنظیمات دوربین شیائومی شیب شیفت که شبیه حالت پرتره است و بیشتر به کمک نرم افزار است، پس زمینه و سوژه خارج از کادر را در دو حالت خطی یا دایره ای محو می کند. گزینه بعدی تابعی به نام «عکسبرداری متوالی زمان بندی شده» است که با تعیین تعداد عکس ها و فاصله زمانی، تعدادی عکس پشت سر هم می گیرد. به عنوان مثال با انتخاب 20 عکس و فاصله زمانی 5 ثانیه، گوشی به صورت خودکار هر 5 ثانیه شروع به عکس گرفتن می کند و تا تکمیل این 20 عکس، این روند عکس برداری در شیائومی ادامه خواهد داشت.

لنز گوگل

قابلیت بعدی که مشاهده خواهید کرد لنز گوگل است که در اکثر گوشی های شیائومی وجود دارد، اما چه کاربردی دارد؟ به این ترتیب لنز موضوع مورد نظر را در نظر می گیرید و گوگل شروع به جستجو در مورد آن می کند و یک سری اطلاعات و پیشنهادات مفید برای خرید آن محصول به شما ارائه می دهد. این ویژگی در ایران زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما در نوع خود بسیار جالب و کاربردی است.

Xiaomi 12S Ultra Imaging Limited Edition augments the flagship smartphone&a...

افکت های دوربین شیائومی

یکی دیگر از ترفندهای دوربین گوشی های Xiaomi با گوشی شیائومی استفاده از فیلترهای آماده است که این روزها پرکاربردترین ابزار دوستداران عکاسی است به طوری که بسیاری از افراد حتی حاضر به عکس گرفتن بدون آن نیستند. با زدن گزینه ستاره در اپلیکیشن دوربین گوشی شیائومی، تعداد زیادی فیلتر آماده با نور و رنگ متفاوت در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید با استفاده از آن ها مطابق سلیقه خود عکس بگیرید.

ویرایش عکس های زیبایی

از دیگر افکت های نرم افزار دوربین حرفه ای شیائومی می توان به گزینه زیبایی اشاره کرد که قابلیت های نسبتا کاملی دارد و بسته به اینکه از دوربین سلفی یا اصلی استفاده می کنید گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. در دوربین اصلی عملکردهایی برای ویرایش کل بدن مانند سر، پاها، شانه ها، لاغری صورت یا روتوش فوری برای شما فعال شده است و با لنز سلفی، امکان ویرایش حالات چهره و آرایش در اختیار شما قرار می گیرد. و به عبارت ساده تر، می توانید قبل از گرفتن عکس. تمام ویرایش های لازم را روی صورت خود انجام دهید.

دوربین آل در گوشی شیائومی چیست؟

هوش مصنوعی در واقع یک هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص سوژه عکاسی است و بر همین اساس رنگ و کنتراست نور را به بهترین حالت ممکن تغییر می دهد و زیباترین عکس را ثبت می کند. در واقع با این قابلیت نیازی به فیلتر و ویرایش نور و رنگ عکس خود ندارید و بهترین رنگ و کنتراست با توجه به محیط عکاسی شما به صورت خودکار اعمال می شود.

جمع بندی

بهترین برنامه دوربین شیائومی نرم افزار پیش فرض این شرکت است که معمولا در گوشی های میان رده یکسان است و تفاوت جزئی در لنزهای استفاده شده دارد، امکانات زیادی مانند نوردهی طولانی مدت، تایم لپس، اسلوموشن، پرتره و بسیاری سایر ویژگی های آن به شما بستگی دارد. همچنین افکت های دوربین شیائومی تقریبا کامل شده و برای ویرایش عکس های خود نیازی به نرم افزار خارجی ندارید.


تعداد بازدید از این مطلب: 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : چهار شنبه 25 آبان 1401
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید